filc (117) broszka (24) wyzwanie (18) jedwab (15) aktualności (14) biżuteria (14) koraliki (13) kurs (12) maskotka (12) etui (11) wielkanoc (11) boże narodzenie (10) Obrazy (9) brelok (8) origami (8) wygrane candy (8) korale (7) dredy (6) gryfcio (6) szycie (6) szal (5) bransoletki (4) konkurs (4) kwiat (4) naszyjnik (4) anioł (3) bombka (3) miska (3) silk laps (3) warsztaty (3) wyróżnienie (3) bieżnik (2) candy (2) forma (2) kamienie (2) kolczyki (2) kosmetyczka (2) materiał (2) mikołaj (2) moher (2) pacynka (2) podkładka (2) sutasz (2) suwak (2) torebka (2) wymianka (2) mitenki (1) pierścionek (1) rękawica kuchenna (1) wisior (1)

czwartek, 13 października 2011

obraz - króciutki kursik ...

Witam, kolejny obraz wykonany techniką filcowania na mokro ... kwiaty na niebieskim tle z hiszpańskiej wełny. Rozpoczełam go jeszcze w sierpniu, tak jakoś nie mogłam dokończyć. Dopiero parę dni temu zrobiłam lekkie poprawki na sucho... no i jest. Jak widać dodałam trochę jedwabnych nitek, które ładnie wyostrzają kolory. Mam zamiar jeszcze go trochę na mokro pofilcować, ale to dopiero po niedzieli.

Ułożyłam tło z trzech warstw na zmianę: pion, poziom, pion. Wcześniej przygotowałamm płatki do listków. Ułożyłam wg. własnego pomysłu, później dodałam jedwab.

Obficie zmoczyłam wodą z szarym mydłem, jak widać położyłam folię bąbelkową i rozpoczęłam lekkie filcownie wałkiem.



Filcowałam tak około 35 minut. Na zmianę wkładałam do ciepłej i zimnej wody.



Zrobiłam kilka poprawek igłą na sucho i teraz wygląda tak. Niestety, nie wiem co to za kwiaty, może margaretki!!!!  Mnie sie podobają. Pozdrawiam.


5 komentarzy:

  1. Very well done marguerites-field with a beautiful blue background, which arranges the flowers well plastically. Regards Senna

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ważne jak tym kwiatuszkom na imię,ważne ,ze to co zrobiłaś jest PIĘKNE!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny :)i widać,że masz pomocnika: Gryfuś podchodzi doń z sercem i nosem..Chyba ma ochotę na ten dywanik :)Zresztą dopiero przy nim widać ,że to raczej dywan nie dywanik- wielki jest ! jestem pełna uznania:)Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny kursik. Nie używam drucików. Kiedyś próbowałam, ale mi nie wychodziło. Zresztą przy tych breloczkach to nie jest konieczne. A filcuję normalnie igłami. Dłuuugo, żeby były dosyć twarde. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Prześliczny! Te kwiatki to z pewnością margerytki :)- wspomnienie lata

    OdpowiedzUsuń